13. март 2015.

Уради сам: чистач лица на бази бутера и уља

Ако сте расположени да засучете рукаве, баците се у акцију и обрадујете своју кожу једним нарочитим третманом, онда овај пост стиже у право време.
 
Ради се о производу који садржи природне састојке а служи за чишћење лица. Рецептура је прилично једноставна а потребан материјал ћете лако набавити. Спремите се да направите чистач лица на бази бутера и уља!
 
 

Ја волим да повремено променим рутину чишћења лица. Први избор ми је увек неки сапун, нпр. тренутно ми је при руци "Orange Crush" (погледајте га на овом посту). Међутим постоје периоди када користим млеко за чишћење. Тако, када сам недавно прелиставала моје омиљене блогове, подсетила сам се рецепта кога већ дуго желим да испробам. Како већ неколико месеци користим уље за лице, као свакодневну јутарњу негу, концепт овог чистача ме је баш додатно привукао.
 
Оригинални рецепт потиче са блога LisaLise - Natural Skin Care, а можете га прочитати у овом посту. Осим овог на Лисином блогу ћете наћи мноштво применљивих рецепата као и пуно корисних информација када је природна нега коже и природна козметика у питању.
 
Ја сам мало модификовала рецептуру. Потребни састојци за чистач на бази бутера и уља:
 
20 г какао бутера
20 г ши бутера
20 мл рицинусовог уља
20 мл авокадо уља
37 г каолин глине
20 капи етарског уља лаванде
додаци (опционо): спирулина, куркума, овсено брашно
 
Пажљиво одмерите бутере и уља. Бутере истопите на пари или користите микроталасну водећи рачуна да не дође до прегревања. Кад су се бутери истопили додајте одмерена уља, глину и етарско уље. Ја сам ову количину поделила на три дела. У један сам додала кашичицу овсеног брашна, у други пола кашичице праха спирулине а у трећи пола кашичице куркуме. Након тога сам масу сипала у силиконску модлу и одложила је у фрижидер.

 
За неколико сати маса се стврдне и лако вади из калупа. Погледајте како се добијени производи међусобно разликују у односу на коришћене додатке:


Како се користи? Ја уклоним шминку млеком за чишћење а онда, након умивања, на влажну кожу нанесем комадић овог чистача. Пажљиво измасирам лице. Морам да признам да је ово тренутак у коме највише уживам. Глина одради благи пилинг док уживате у релаксирајућем мирису лаванде (ја волим овај мирис и мени баш прија). Добра је ствар што овај чистач можете оставити на лицу и до 10 минута када ће заменити маску за лице. Уклањање одрадити са туфером, а затим лице испрати млаком водом. Након оваквог чишћења ја не наносим крему на лице одмах већ тек после десетак минута. Мени је кожа лица сува тако да ноћну крему не могу да избегнем.
 
Чистач лица, по Лизиној препоруци, држим у фрижидеру. Прво ми се учинило компликованим, што ми овај чистач није у ормарићу заједно са осталом козметиком, међутим сада сам се већ привикла. Пре него што кренем са чишћењем понесем неопходну количину са собом у купатило и онда буде све при руци и једноставно :)
 
Обратите пажњу на додатке. Када је овај производ у питању примените концепт "мање је више". Ово се нарочито односи на куркуму. Не претерујте са количином коју додајете јер ће у супротном бити потребно доста времена да је уклоните са лица.
 
Комбинујте састојке овог чистача према типу ваше коже и ефекту који на њу имају. Сигурно сте приметили да у рецептуру улази какао бутер, који је комедоген, међутим мени он на лицу не смета. Истражите, пробајте, сигурно ћете пронаћи одговарајућу комбинацију. Уколико имате додатна питања можете погледати на Лизином блогу у овом посту мноштво доступних одговора.


Надам се да ће се неки од вас одлучити и опробати у прављењу овог производа. Поделите ваше утиске и предлоге за састојке који би још могли да се користе.

Желим вам релаксирајући викенд и срећно сапуњање!
 

13 коментара:

  1. Dopada mi se sastav, pa i ideja duplog čišćenja. Ono što mi se čini da nisam do kraja shvatila je da li se čistač nanosi direktno na lice? Ili više kao sapun? :) Da li ga koristiš svakodnevno?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, čistač se nanosi direktno na lice. Ja prvo uklonim šminku mlekom za skidanje, zatim umijem lice i nakon toga, na vlažnu kožu, počnem da nanosim ovaj čistač masirajući kožu. Količina čistača koju uzmem nije velika (npr. kao dva zrna graška). Najlakse ga je ukloniti tuferom a onda isprati lice mlakom vodom. Što se frekvencije korišćenja tiče koristila sam ga nekoliko nedelja u kontinuitetu. Baš sam se navikla I verujem da ću ga uvek imati pri ruci. Nekad uveče baš osetim potrebu za dobrim pilingom kože lica a to ovaj proizvod (npr. kombinacija sa ovesenim brašnom) baš obezbeđuje. Molim te javi utiske ako isprobaš!

      Избриши
  2. Kako smo već dobro 'pretresle' ovu temu,ja ću samo podeliti svoje iskustvo.
    Probala sam ga odavno, čisto iz radoznalosti,iako mi sam koncept 'ulja koje čisti' nije baš bio primamljiv. Nije mi se ni svidelo na mom licu,koje naginje ka masnoj koži. Dakle,nije aknozna, ali ni blistavo čista, više masna nego normalna. Zato bi' se usudila da ovaj čistač preporučim onima sa suvom kožom, jer glina će pomoći blago čišćenje, a masnoće će sačuvati prirodan tanak lipidan sloj kod suve kože. Drago mi je da nekom odgovara, jer sam pomalo verovala da je još jedan od onih besmislenih recepata koje viđam svaki dan tu i tamo (bez obzira što imam visoko mišljenje o autorki).
    I da,kurkuma će sigurno obojiti vaše lice,zato je koristite samo kad znate da ćete sledeće jutro provesti kući.
    Jelena, Goca će ti detaljnije obajsniti, ali da, stavlja se direktno na lice.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Maja, baš super što si podelila svoje iskustvo! Ne znam koju kombinaciju butera i ulja si koristila ali je interesantno kako možemo imati različita iskustva po pitanju korišćenja malte ne istog proizvoda. Ja ću svakako isprobati I neke druge kombinacije ulja u budućnosti jer mi je ovaj koncept čišćenja baš "legao".

      Избриши
  3. Verujem da je isti,pošto je i izvor isti. Kakao putera se, recimo, sećam.
    Nema meni čišćenja dok ne osetim sapunicu, lol!

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман15. март 2015. 22:55

    Ovo je odlicno, nisam znala za ovaj trend i dopada mi se. Radije bih probala da napravim balzam za ciscenje, ali i ovo je primamljivo. Sve je to slicno ;) hvala za uvek sjajne ideje!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni se sam koncept ovog cistaca jako dopao. Veoma je dobro sto receptura, uz postovanje odnosa butera I ulja, moze da se menja I prilagodjava sopstvenim potrebama. Ja sam se bas privikla I vec planiram neke nove sastojke za sledecu turu :)

      Избриши
  5. Wow, with spirulina and turmeric! This sounds original, and it sounds like a pleasant treat for the skin!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Yes Nat! I like this product so much. You can clean you face with it but also you can apply it an leave for 10 min as facial mask. The good news is that once it is prepared it is available and ready and can save your time when decide to have face treatment.

      Избриши
  6. Ово је заиста врлo информативан и користан блог. Честитам од срца! Мене занима да ли можеш да ми кажеш где да купим боје за сапун, глине, пигменте и различите мирисе односно етерична уља. Ако је проблем да напишеш јавно, можеш ми написати у поруци на katarinaristic@yahoo.com, да не испадне као реклама :) Хвала ти унапред...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Puno hvala za lepe reci i dobrodosli na blog! :) I danas je nabavka sirovina u Srbiji za izradu sapuna meni pravi izazov. Nesto od sastojaka se moze nabaviti u radnjama zdrave hrane, pogledajte takodje I ponudu ove firme http://www.alekpharm.co.rs/ Ja se dovijam na razne nacine I kad god sam u prilici nabavljam u inostranstvu (npr. pigmente, mirise). Na primer spirulinu iz ovog posta sam kupila u radnji zdrave hrane u Sofiji (kao prah u kolicini od 0,5 kg). Iskreno se nadam da ce se situacija po pitanju dostupnosti sastojaka popraviti :)

      Избриши
  7. Thank you for sharing your experience with this technique. It is a new technique to me and I enjoy the feel on my face. Is this the same idea just mostly a body butter type with clay in it to wash with? Have you googled the Fresh Clay bar? I wonder how they differ?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Yes Pam! Type of similar anhydrous body butter concept with addition of clays and other additives (e.g. oats, turmeric...). I did not checked Fresh Clay bar, but I will do it! I like this product, good cleaner, you can play a lot in order to find proper balance of ingredients which will suite you.

      Избриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...