22. децембар 2012.

Урбана луфа


Приближава  се крај године који је веома леп период за сумирање постигнућа. Зато ми некако дође и логично да сада поделим искуство са вама а везано за мој "пројекат" Од семена до сапуна који сам на неки начин привела крају прошле недеље.

Вођена идејом да се осигурам по питању залиха, а и чињеницом да је у Србији заиста тешко пронаћи састојке које желимо да додајемо сапунима, ја сам решила да сама узгајам луфу (погледајте детаље у  овом посту). Ово можда и не би била нека интересантна вест али ако се узме у обзир да живим у граду и да сам желела да моју "плантажу" засадим у саксијама на тераси...

Када сам почетком године изнела овај план мојој пријатељици, која има искуства везана за основне ствари по питању узгоја биља (ја сам на жалост анти таленат), само се насмејала и рекла да то баш и не иде тако. И највише захваљујући њој, јер је успела да произведе саднице (уз помоћ своје маме), засади их у свом дворишту, залива их свакодневно током целог тропског лета које смо имали, сада имамо плодове луфе. Погледајте како изгледају: 

Неољуштени плодови луфе
Убрани су почетком октобра и налик су џиновским краставцима. Неки су се осушили на биљци а неки су били и даље са свежом кором у тренутку брања. Могу да буди и дужи од пола метра али наши примерци су ипак скромније дужине.

Након брања оставила сам их да се потпуно осуше и ољуштила их пре неколико дана. На фотографији се види луфа сунђер, производ који сигурно препознајете. Одушевљена сам тако фином им мрежастом структуром овог плода. Стварно је фасцинантно шта све природа ствара:

Луфа сунђер
Сад ми сам разлог због чега сам уопште и покренула узгој луфе у најмању руку делује "лудо". Накуповала сам гомилу овог природног сунђера летос и направила залихе које ћу трошити годинама (а признајем мало ми је и ентузијазам спласао по питању додатка луфе сапунима) ... А и принос ми се не чини импозантним спрам уложеног труда. Једино ме чини срећном чињеница да ипак имамо плодове који су дали пуну шаку семена. Па никад се не зна, можда на пролеће поново започнемо циклус.

Мојој пријатељици Нини се захваљујем од срца! Практично је реализовала моју идеју а познајући себе, да до тога није дошло, све време би покушавала да то некако изгурам и вероватно би можда почело и да ме оптерећује.
Све у свему ово ми је веома корисно искуство због тога што ће ми помоћи да обуздам себе по питању даљих идеја везаних за узгој биља на мојој тераси, а верујте ми било је ту доста неуспелих претходних покушаја, као на пример садња брусница и аронија. Такође мислим да ћу се са много више поштовања односити према било којим другим плодовима које купујем на пијаци. Јер ако је оволико требало потезати за овај принос како се онда обрађују плантаже, не смем ни да замислим!

На крају, успомене ради, ретроспектива овог пројекта у пар фотографија:

Урбана луфа

Желим вам леп и релаксирајући викенд и наравно срећно сапуњање!

11 коментара:

  1. A baš sam se ovih dana pitala šta je bilo sa projektom lufa i eto mi odgovora! Goco, svaka čast na trudu i na rezultatu. Malo je takvih koji bi se upustili u takav poduhvat. Mislim da je korisno sa vremena na vreme praviti raznorazne projekte. Sam proces je edukativan i razvija nam poštovanje pema tome, što je veoma korisno. Svi bi trebali da se ugledamo na Vas i da pokušamo nešto po prvi put da uradimo!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Marija! Mada mi je ovo sa lufom, cini mi se, ipak bila ludost na kraju mi je ipak drago sto nije ostalo na nivou planova.

      Избриши
  2. What nice, Gordana, to grow your own loofah! Congratulations!
    I have never tried a loofah soap, and believe me, I can't wait to make one( I have recently received from a friend).
    Have a lovely we!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Thank you Nat! I am big fan of loofa soaps because they are multipurpose: you have cleaning and piling product at the same time. I hardly wait to see your loofa creations!

      Избриши
  3. Najzad mi je jasno kako ta lufa izgleda i kako nastaje! Neoljuštena,meni izgleda kao jestiva tikvica. Nije džabe iz roda tikvi.
    Tebi čestitam na entuzijazmu,za svaku pohvalu je. A ko zna,možda jednog dana iz tvoje saksije dospe neka biljčica i u sapun,ako nastaviš da eksperimentišeš!?
    A jel ono malecko na slici tvoj uzgoj?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti Maja! Sve lufe sa slike su moj proizvod ali gajen u basti moje prijateljice. A veruj mi sada mi je zao da ih stavim u sapun. Verovatno cu neko vreme da ih cuvam ovako a za kasnije cu videti.

      Избриши
    2. Ok,ali mislila sam da li je ta mala z saksije.

      Избриши
  4. Is that ever cool! I'm embarrassed to admit I had no idea what loofah looked like in it's natural state! Thanks for educating me Gordana, what a great experiment you took on, I'm sure it will be lovely in your soaps! Will you shred it or use it whole?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Thank you Cee! It was my plan to produce it, build up stock and use it in soaps. But now I cannot decide. I bought big quantity of loofa last year when I was in Greece, which will be enough for next decade, so I think that I will enjoy those mine for a while. This is the first time I’ve grown any plant, let alone loofa, so it was so much educational for me as well.

      Избриши
  5. Goco ovo je sjajno! Cestitam! Ne znam da li iko moze dobiti veci prinos iz samo jedne saksije. Rasprodajte sta ne iskoristite, dobro ce doci i drugim sapundzijama!

    ОдговориИзбриши
  6. Hvala Ksenija! Nije los predlog za visak lufe...

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...